Sunday, April 24, 2011

aku bukan di CULIK ! tapi cume di SOROK saje..

maaf , aku baru balik Johor . di mana zon broad band bersifat kelembuan dan terkena sakit sawan yang menggila . baru sekarang aku boleh skodeang blog korang . toksah skodeng blog aku . tak best mane pon . T.T






 life unexpected . susah di jangka

assalamualaikum . kalau dulu masa aku balik Johor baru baru ni , aku kena kacau sama pak cik muka gatal, kali ni aku kena culik dengan nenek pulak .

pada waktu petang yang suam suam kuku , di mana pada pukul 1 petang . aku berbasikal , menyesal aku tak naik motor kedai untuk membeli sebotol Ice Lemon Tea Lipton yang memang sedap kemain membasahi tekak .pabila on the way balik ke rumah , aku di tahan oleh seorang nenek yang agak aku kenal sebab dia selalu singgah di rumah nenek aku .

"cucu , tolong mak ngah boleh tak ?"


"boleh mak ngah . tolong ape ?"

"tolong nenek bawak barang mah ngah ni , mak ngah nak pergi ke rumah ***** pasai nak parut kelape


kendian , tanpa memikirkan masa depan , aku tolong la nenek tu . di rumah ***** , aku hengat sekejap sahaja nenek tu singgah . ghupe gupenye dah satu jam aku melepak di rumah tu . aku tade niat pon nak melepak , tapi apekan daya . aku tak mampu nak menolak permintaan nenek tu .


lepas tu, si nenek tu singgah pulak di rumah sebelah ***** . err , nenek ini bukan hari raya lah !! kalau aku tinggal barang nenek tu kat tepi jalan . nampak sangat teda adab . aku kan sopan . kehkeh .


lagi sejam pulak aku melepak di rumah kedua itu . dan aku mula bimbang pasai aku bagi tau mak aku yang aku nak ke kedai sahaja . dan sekarang sudah 2 jam aku melilau hekot nenen tuh !


sampai di rumah nenek tu . dia nak bagi duit . tapi aku menolak dengan lembut . dah nama pon tolong kan. kendian aku cepat cepat balik rumah nenek aku . sampai di simpang , mak sedara aku memberhentikan kereta nya setelah melihat kelibat aku .



"w*** pergi mana ? tau tak semua orang round kampung cari kamu ! "


demmmm ! aku dah agak bende ni akan berlaku . cuak betol bila mak sedara aku bagi tau aku macam tuh .


semua orang berpecah kehulur ke hilir cari aku yang "hilang" selama 2 jam . bila sampai kat rumah , aku tengok mak aku nanges , aku rasa nak pegi bunuh nenek tusebaakk sangat . aku mintak maaf kat mak aku sebab buat dia risau .


jam 3 petang aku sampai rumah . ayah aku tak makan nasi semata mata cari aku yang kena sorok sama itu nenek !!! sengal sengal sengal !


nenek aku ceta yang mak ngah tu memang tak sihat . yeah , tak sihat dari segi mental . kang aku cakap gila sedih sangat bunyi tu .


gurlp . terkesima . macam mana kalau nenek tu bawak pisau , pastu tikam aku . simpang malaikat maut.






last word , susahnya jadi perempuan , T.T





p/s: tapi tolong menolong amalan mulia kan ? aku ngeri nak jumpa nenek tu dah . seraaam .
terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

38 comments:

Wafiy Suzly said...

haha, kalau aku tinggal je brg tu, die nak kate aku kuang aja? sukahati, haha

enonimes said...

naseb baek hidop lagi.bole bace blog ko lagi.yeay~

part family ko sush pyh cari ko mmbuktikn dorg syg gilerr3 kat ko.agak2 klau aku hilang ade org perasan x?hahah

walinong sari said...

aiyoyo.. nenek yang menakutkan. physco je bunyinya. nasib awak ok lagi. kihkihkih.. lain kali hati2 tau -,^

Violet Blue said...

baik pon kene berpada-pada gak..

taaaaaaaaapppppppiiiiiiiiiiii, bersyukurlah bahawa anda mempunya keluarga yang penyayang :)

ADAMOYU said...

kalau ak blah je. haha :D

red gitarputeh said...

best nya jadi lelaki :)

cik hemo hemo said...

@wafiy: wehh , ko memang . sian kat mak cik tu ...

cik hemo hemo said...

@aezud: yepp . tu yg aku rase nak nanges tu ...ko besar , kompem dapat jumpe . lain la aku ni . kecik . ekeke ..

cik hemo hemo said...

@miss shark: sanggat syco !! pape pon , alhamdulillah saye selamat ^^

enonimes said...

ces.kecik la sgt die tu.haha

cik hemo hemo said...

@violet blue: yepp . len kali nak jadi jahat la pulakk . heheh .


yeepp , tu syukur sangat !

cik hemo hemo said...

@adamoyu: adess . kalau la aku dapat buat macam tu .. dah lame aku buat tau !!

cik hemo hemo said...

@red: jadi perempuan pon bes jugak la .. aishh . tau la die lelaki . geget kangg ! :PP

cik hemo hemo said...

@aezud: ye la, aku kecik . ko mane penah tgok aku. lalalala~~

Anonymous said...

samo lah kita . tak apa . lepas nih aktif balik woooooooo :) HUHU

Ummu Khaulah Hasan said...

yeay !

singgah blog comel ni, dan menyerahkan diri saya untuk jadik follower awak, cik hemo2 ;)

maila datang singgah2, minum kopi, makan goreng pisang kat blog baru saye.. ;)

kalau sudi lagi, jom la jadik follower saye pulak..
ewah2, demand plak saye ni. hehe.

kalau sudi la.. ;)

http://olahasz.blogspot.com
thanks a lot..

hemo-hemo~
soley- soley ~

cik hemo hemo said...

@aiman: hooyeh . suke bile balik kemaman semulaa !! ekeke

cik hemo hemo said...

@ummu: ni yang suke kalau ade makan free . hohoh~


okeeh , mau terjah blog awak jugak deh . :))

senyumSOYA said...

hhehehe..nenek2..pndai tol sorok cucu..hik3~

cik heroin said...

haha, cm cacat. 2 jam dh melilau? mak ayah cik hemo cm sya lah. xleh lbeh sejam, dh cri merata T.T

amny said...

nenek mana nii??nenek kebayan kee??hhaahha

adan said...

hahaha... sifat yg mulia membntu nenek.. tp jadi maslaah pulak bila jumpa nenek yang tak sehat..

fadh leyanie said...

kesian ck hemo hemo kne culik ngn nnk..pgalamn best tu.nasib baik xkluar METRO..haha

cik hemo hemo said...

@senyumSOYA: tu laah . nenek tu pshco la . T.T

cik hemo hemo said...

@cik heroin: ha ah . tu yg sedeh bile buat mak ayah risau . T.T

cik hemo hemo said...

@amny: bukan nenek kebayan . nenek tempayan . kehkeh

cik hemo hemo said...

@adan: tahuuu takpe . naseb bek dia tak ugut pape . kang ade jekk cik hemo jadi arwah .. T.T

cik hemo hemo said...

@fadleyanie: yepp . betol2. ala hilang 2 jam jekk . bukan hilang 2 hari . heheee

kay_are said...

motif cite ni nak bagitau cik hemo sopan santun kan? ni mesti nak naikkan market sendiri r ni.. =P

NAZ said...

berbelah bagi perasaan perikemanusian haha

cik hemo hemo said...

@KR: mane adee ! geget kang . tade la , cume nak bagitau berhati hati dengan org sekeliling sbb dorang tu kite x ley jangke . :PP

cik hemo hemo said...

@naz: yeah . aku tak sampai hati nak tinggal nenek tu sendirian . T.T tapii ..

Nur Liyana said...

samapi macam tue sekali..bagus betul la cik hemo2 nie.,....hehe

Amoi said...

eh silap komen kat entry lain

so sorrrrryyyyy

cik hemo hemo said...

@nur liyana : tapi dah serik nak tolong nenek tu laa ! T.T

cik hemo hemo said...

@amoi: tape2 , heheee .

Anonymous said...

best ke kemaman ? HAHAHAHA

cik hemo hemo said...

@adan : besst la . ke ko tak penah pegi kemaman ??