Thursday, April 28, 2011

17 tahun 7 bulan

 hidup tu memang palat





assalamualaikum .


hari ini aku berusia 17 tahun 7 bulan . angka yang cantik bukan . yehh , lagi lima bulan aku genap berusia 8 belas tahun . lama lagi . tapi pejam celik , dah berusia 8 belas tahun , which means boleh jadi bini orang , kene jadi matang la kan .


matang ? apa dia matang tu. mungkin kita dengar matang masa kita mencapai akhil baligh . paham paham sendiri la kan , takan aku nak terang jugakk . mungkin aku boleh dikatakan agak tidak matang dari segi perangai . ye lah, kena marah siket dah berair mata . manja ? tak lah , aku mana manja . gengster taleh manja . kehkeh

tapi , kalau pemikiran kita matang , tapi perangai tak matang , lain tak ? kadang kadang aku ni suka memberontak . bila disuruh buat itu , aku degil . tanak buat . tapi bila dinasihatkan sebegitu magis , aku caer . cepat tergoda dan tersentuh . itu lah aku .

kelemahan aku , aku takot jadi dewasa . banyak cabaran . nak nak , bila masuk ke dunia luar sana . banyak hasutan , banyak halangan . kita bersendirian .


apa korang suka ye jadi dewasa ? sebab apa , sebab kita bebas ? bebas membuat keputusan sendiri .



tapi aku ..



mungkin berusaha menjadi matang dan menjadi terbaek untuk walid dan umi aku . insya'Allah .

















demmm . penang ? jaoh kot . adeyai . apa yang ada kat penang tu ? air laut je ke ?


sabar yek . jadi matang la cikit cik hemo oit . T.T

tunggu UPU dulu . tsk tsk .



p/s: dengar ceta char kuew tiaw kat penang sedaaap wokk . kehkeh
terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

49 comments:

Nisa said...

whoa..muda lagi rupanya cik hemo kita nie

walinong sari said...

wahh.. dapat penang tu. tahniah. pergilah pulau mutiara, best woo..

Violet Blue said...

boleh shopping2..
haha~~

positif positif..
:)

BuDaK PeGheLiH said...

saya dah umo 24 thn pn saya rasa saya xmatang lg :p

cik heroin said...

haha, see u there ^^,

cik hemo hemo said...

@cekodod : mude eh ? kelihatan mude pon ade . hehehee

cik hemo hemo said...

@miss shark : x sure lagii . em, awak dapat kat mane eh ?

cik hemo hemo said...

@violet blue : $$$$ kewangan mesti mantaaap ! :))

cik hemo hemo said...

@budak pengelih: ho eh ? takpe , kekadang kite rase macam tu jugakk . ^^

cik hemo hemo said...

@cik heroin: heheee . jom kite buat geng . x sabar nak jumpe cik heroin . hikhik

PEAH said...

congratz...

miss senyum said...

happy birthday cik hemo :) and congrats for matriks tu :)

Wafiy Suzly said...

sape suh ko mohon jejauh?

Nur Liyana said...

cik hemo asal mana????

haha

kmpp tue best la kot!!!hahha tapi bukan dlm pulau..dia seberang je..hahah

NAZ said...

penang betul betul dalam hutan haha goodluck. fikir masak2 sebelum di goreng exam

enonimes said...

org ckp kmpp tu best..btw umor aku 18 taon 4 bulan..ceh..promote lak aku nie..haha :P

cik hemo hemo said...

@peah : time kaseh kak . ^^

cik hemo hemo said...

@miss senyum: time kasih kak . suke suke ^^

cik hemo hemo said...

@nur liyana: ye kee ? macam tu kene blajaq cakap penang la ni . bleh usha usha anak mami . kehkeh

cik hemo hemo said...

@naz: tipuuu , orang kate tepi bando jek . geget kang !skolah aku dulu dalam hutan jugak . cukop la utan sekali lagi . tsk tsk .

cik hemo hemo said...

@wafiy: aku mane ade mintak kat penang , tetibe dia campak aku kat penang . alfonso betol matrik tuhh

cik hemo hemo said...

ho eh ? ecece . sudah cukop umo kamu sekarang ni . hikhik . eh , ko dapat matrik mane eh ?

fadh leyanie said...

tahniah cik hemo-hemo..lpas ni hang tak buleh nakai2 dah..lpas ni hang jadi orang utagha...haha:)

Mimosa Pudica said...

alfonso??? hahahaha..tapi best gak dpat jejaoh...bediri di atas kaki sendiri gittu..haha..tape..tunggu upu..

red gitarputeh said...

penang.? haha! cantik la tu!! XD

adan said...

larh.. budak ni muda lagi rupanya.. ehehehe... btw congrats er.. ^_^

cik hemo hemo said...

@fadh leyanie: kehkeh . boleh jah usha lelaki utare , bukan lelaki utara henseng . :PPP

jaoh tu utare .T.T

cik hemo hemo said...

@red: time kasih sudi gelak . tsk tsk .

cik hemo hemo said...

@mimosa pudica: yepp . kekadang rasa macam tu la jugakk . yeah , upu oh upu ..

cik hemo hemo said...

@adan : pak cik adan , time kasih . :pp


Pak cik ya ? lalalala~

cik azeya said...

tahniah. adik kite dpt johor. i'm ex kmpp. mmg kmpp, matrik paling best dalam dunia. hee :D

adan said...

ahahaha.. suka hati ar nak panggil pacik ke.. datok ke.. tok wan ke..
nak panggil abang ok jugak tuh... kakhakhakhakkah... gurau je..! sila gelak guling2..!

Amoi said...

ai dah umur 20 masih perangai baby

auuuum~

kay_are said...

bukan umo dah 40 ke?? =P same r.. umo baru 12, tapi dah matang dah.. ^__^ waa.. dapt matrik.. amek r jangan x amek.. peluang sekali je tu.. penang ade mall r.. best tu.. hee

khryh said...

woo..congrats,btw..pulau mutiara memang syok! (:

inspirasiizra said...

waaah dapat matrik,,
kalu amek matrik kene blaja rajin2 ye ~

^-^

amny said...

wow.....dulu g penang memang susah nak jupe org melayu....cik hemo g je laa....cri angin bru..ehheheh

senyumSOYA said...

matrik akaK TU!!! kolej matrikulasi paling poyo..hahahah
best2.. t kalau nak p sana kita story2..heheheh

cik hemo hemo said...

@cik azeya: hoeh? ye ye yeay !

cik hemo hemo said...

@adan: baiklah abang adan. nak ngooorat bolehh ? kehkeh

cik hemo hemo said...

@amoi: heheee. biase lah tu . :pp

cik hemo hemo said...

@kr: seronok eh kalau ade mall ?

cik hemo hemo said...

@khairiyah: time kaseh !

cik hemo hemo said...

@inspirazi: hehehh. owrait. i will !

cik hemo hemo said...

@amny: hohohoho. excited nak p penang nihh

cik hemo hemo said...

@senyumsoya: ye ke? hooooyehhh. sukee !

Anonymous said...

tahniah doooo ! HUHUHU

ha'a , aku tak suka enang even aku orang utara !! HAHAHAH :) btw enjoy study ok :) its better !!

kau hebat ! HAHA

kay_are said...

best r ade mall, boleh shoping2 boleh jalan2.. xde r boring.. ^_^

cik hemo hemo said...

@KR: tak jadi lah KR :pppp