Tuesday, March 15, 2011

aku pelik? aku tak kesah la

assalamualaikum ^^

aku pelik? aku memang pelik pon. woooow! aku buat pengakuan memang berani mati punye!. ececeh.

ok, aku tak pelik macam ni tau!! hehe

ramai kengkawan dengan famili kata aku ni pelik? tapi kalau dipikir balik aku memang pelik kot.hehe

penah ketika dulu, aku selalu ditegur sebab aku pakai baju terbalik, tudung terbalik. sadis kan? aku memang clumsy. T_T

sampai la satu mamat yang aku usha usha tegur aku.

"awak..."

pehhh! mamat tuh tegur aku! pusing blakang, tiup tipu tudung *kasi happen siket*

"awak pakai baju terbalik. cantik style awak.."

erkkk. demm. aku malu macam nak sorok muka kat sebalik langsuir langsir jup. sobsob. memang malang naseb aku hari tuh. dah la mamat yang aku usha tu gelak sakan kat aku, kemain dia gelak. sadis sadis.

kadang kadang kalau nak cepat, ada jugakk aku pakai selipar lain sebelah.kesian bukan? ini zaman hostel sebab dah lambat ke surau. padan muke! pastu kena gelak ngan kengkawan.


hmmm, tapi ada yang kata aku ni sombong. aku tak sombong cuma aku ni pemalu. pemalu yang over.ekekeke.

situasi 1:

"wei, wawa. ko sombong. hari tu tak tegur pon aku"

"eh, mane ade la derr. aku tak sehat, hangen datang bulan"

situasi 2:

"seronok cakap dengan gayut dengan awak. tapi bile face to face, lain pulak"

"biassela, kalau baru kenal, memang malu nak cakap. saye pemalu. pemalu sangat" *gedik kan?*

ekseli, ramai orang ingat aku ni sombong. tengok muka aku pon muka macam nak bagi penumbuk. tapi kalau korang dah kenal dengan aku, dah ngam dengan aku...

mula la mulut aku ni pot pet pot pet non-stop. sampai nak tidoq pon aku pot pet, last last kena sound dengan kawan aku. hehe

aku ni kalau first time jumpa , memang senyap. senyap macam simpan pakwe dalam mulut. eheheh. mungkin aku perlu masa untuk rapat dengan orang yang aku kenal. kalau tak caye, kat pesbuk aku len, bising. kalau kat luar, senyap. hmm, aku senyap bila tak rapat dengan orang yang aku baru kenal jup.

bila komputer aku sangap, line lambat macam siput sedut. cara aku, aku tarik jup plug. lepas tuh aku balun tengok tv, kasi tenang hati. sian kat kengkawan bila dorang bising pasaipa aku tetibe off9 chat kat pesbuk. HEHE. memang tak lama punah jugakk komputer tuh dek aku yang menjahanamkan bendealah tuh.

pelik tak?

aku tak suka kalau kengkawan telipon masa aku syok membuta. aku tak tengok sapa yang telipon. aku cuma cabut bateri telipon. senang kan? sampai satu masa hencik ayah aku marah sebab masuk voicemail. kesian kat aku. T_T

macam mana la nak guna iphone kalau enset sekarang pon banyak calar balar, selalu sangap sebab cabut bateri tak pasal. nanti dulu kot. :) tapi kalau sesape nak sponser takpa jugakk, aku lagi sukeeee.


terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

6 comments:

Violet Blue said...

bueeekkk *muntah*
tu malu2 kucing sbnrnye..
haha~


saye blanje iphone kat awak..
tp awak bayar, gune duit awak..
haha~

cik hemo hemo said...

@violet blue:hekeleh.. putar belit pulakk, haha

walinong sari said...

hehehee~ tak ape, malu2 ni nmpak ayu sikit kan. amboii, nak iphone ke? tak yah guna iphone, guna public phone jee..

psstt, saya pon suka pelik2 ni. pelik itu menarik dan sukar untuk ditafsirkan dengan mata kasar. cewwahh~

cik hemo hemo said...

@miss shark: blushing blushing, ecece. *rase nak tampar kan?*

public phone? beli satu untuk cik hemo! hahah

CahayaSyuhada said...

jgn layan cik shark tuh..dy myamar jer baik,,kihkihkih <--- ayat permusuhan...


jgn laa cabut betry tepon...silent sudah..lagi dramatis...heee

cik hemo hemo said...

@nurul syuhada: cabut bateri lagi efisyen. ekekeke