Monday, August 22, 2011

ujian ujian ujian, haih


ASSALAMUALAIKUM


How far have we gone in this month full of blessings? Let's look back and reflect ourselves, we still have time, what are you waiting for? (bukan Mizz Nina :P)

time become shorter


pirah, kemain karang ayat omputih , ececeh . for the rest of MUET , oh tak suka . --"

apa korang buat kalau rasa tension, tertekan, stress ? rasa macam kena gelek dengan ahli Sumo , rasa macam dah tak mampu bangkit, rasa macam dah tak mampu nak hela nafas .

hidup tu tak selalu lawa, tak selalu indah . biasalah manusia, kalau ada ujian sikit, cepat jekk nak melatah , (macam aku --" )

"kenapa la aku dah banyak kali pulun usaha, banyak dah doa . tak dapat jugak apa yang aku nak . malas lah aku nak doa tiap hari . apa gunanya aku usaha tiap hari kalau batang hasil pon tak dapat"

mungkin benda ni pernah jep terjadi pada diri kita. cepat cepat kita istighfar. ingat , Allah hanya mahu menduga kita sama ada kita masih berpaut pada Dia walaupun sekuat mana kita usaha.




Bila kita rasa tak tenang, belajar tak masuk, result dapat teruk , mungkin hubungan kita dengan Dia makin jauh. Jadi, jagalah hubungan kita dengan Dia . even kalau kita ada masalah , luahlah pada Dia sebabnya Dialah maha Pendengar . insha Allah, kalau kita jaga hungungan kita dengan Dia , Dia pasti akan jaga hati, diri dan kesuluruhan hidup kita. ^^


cuba kita ambil contoh rakyat Palestin, saudara Islam kita. Tiap hari ahli keluarga mereka pergi buat selamanya. lagi besar uijian yang mereka tempuhi. kita? adakah kita sekuat dan setabah mereka? think again.

ingat, Allah takkan bebankan hambaNya dengan apa yang dia tak mampu. Jangan mudah berputus asa !


sometimes, slow down, stop
and look behind at
how far you've come ^^


p/s: weh, korek hidong batal pose lar, kehkeh



terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

4 comments:

red gitarputeh said...

fine. komen waktu malam tak batal pose :P

yeah.. red pernah post entri pasal ujian, kan.? hoho

senyumSOYA said...

MUET disitu... akak dulu blaja muet dgn tengok citer omputih byk2..best2~

NAZ said...

kalau tiada ujian kita lansung tiada pahala haha

Taufiq Tiramisu said...

aku pun kadang2 ada jugak blaja habes2..tapi test still lagi camtu. huhuhuhu. knape la.