Sunday, March 13, 2011

nak marah, tapi tak jadi

assalamualaikum ^^

pejam celik, pejam celik, pejam tak celik celik , sudah hampir 3 bulan lebih aku bercuti sambil menjadi penternak lemak yang berjaya sejaya jayanya! tepuk tahniah untuk saya!

toche toche!

dengan ini saya mengumumkan, mengikut anak bulan, raya tahun ini jatuh pada 23.3.2011 , keputusan SPM akan jatuh pada 23.3.2011. pehhh!, aku rasa nak nak muntah darah hijau. lagi seminggu la derr~

akhirnya, tarikh yang dinanti nantikan, muncul jua! selepas banyak kali berteka teki sehingga aku sendiri sudah naik muak. ecece.

berbalik kepada tajuk entri,jom kita terjah bendealah yang aku selongkar dalam pesbuk aku hari nihh.

cekedaaauuut...



mintak maaf kalau mamat nihh guna loghat pantai timur. harap paham naa..^^


*solah akun tegoh mabuk* aku sendiri pon tak paham hape maksud mamat tu gune. =,="




ok, agak terbakar hati aku pabila mamat tuh tetiba tegur aku macam tuh! kalau korang, korang rasa tak macam aku rasa? mula mula, aku lagi terbakar bila mamat tuh, guna perkataan yang tak sepatutnya. 

what, "babi" ?

kalau kita translate kot omputeh,

babi, bele nok jawab

pig, when do you what to anwer

sungguh tidak choooomel sama sekali la. well, mak ayah aku tak pernah ajar aku menggunakan bahasa bahasa yang tidak chooomel itu. agaknya, mamat tu kekurangan ilmu bahasa melayu kot.
sangat kesian. =.="

stupid as known as bodoh, sapa tak marah kalau orang panggil kita bodoh kan? setiap apa yang kita lafaz tu semua doa. acap kali aku selalu dengar perbualan kawan kawan aku.

"wei, bodo mung siap dokk agi keje skoloh?"

"dop siap lagi la, bodo"

geleng kepala. mungkin dorang punya nickname "bodo" kot. aku pun tak faham kenapa ada manusia macam tu guna perkataan sedemikian. macam mana la dorang tu nak jadi bijak pandai sedangkan dengan kawan sendiri pon guna perkataan macam tu.

mungkin ada yang tak kesah pasal bende macam tu semua. tapi bagi aku, aku kesah la derr~
yang last aku agak terkejut bila dia ajak aku pergi minum air setan yang sudah ternyata lagi haram. memang tak patut.

agak agaknya la, mamat tuh tengah loklak minum air tu kot. wahaha. aku pon tak pasti. sangat dasyat la orang macam tu.

bila aku tanye, "awak islam tak?"
dia terus offline. baru aku nak habak bagi nasihat siket kat dia. nampak sangat macam pengecut tak?
korang tau sendiri. pandai pandai la korang nilai. ^^

Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Akan keluar peminum khamar itu pada hari kiamat dari kuburnya lebih busuk dari bangkai sedang botol khamar itu dikalungkan dilehernya dan gelas ditangannya, sedang diantara kulit dan daging badannya penuh ular dan kala dan memekai kasut dari api yang mendidihkan otaknya, sedang kuburnya akan berupa liang neraka dan menjadi kawan Fir'aun dan Haman."



nahuzubillah..

tapi bila aku cek sesuatu nihh, 


ok, september 25, 1995. pulakk. cehh. aku tua lagi rupanya. call me big sister la brother. 

itu pasal aku tak jadi nak marah. hormat menghormati amalan mulia. ekekeke ^^

terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

7 comments:

miss shark said...

ishh, tak sopan betul budak tuh. dah la 'budak' lagi. hahahaa. masalah sungguh dia ni. remove dia cpt2 tau.

psstt : cik hemo hemo a.k.a wawa ni 18 thn ke? tgk dekat profile 17 thn. kalau 18 thn, kita sbaya :) takut result!!

cik hemo hemo said...

tu la pasal. budak tu banyak sycho la. haha

eh eh, sebaye rupenye. mmg 17 taun, tapi 28.9 ni baru msok 18. hehe. takut result jugakk!!

Nurul Syuhada Bt Hasri said...

sapekah yg tidak berbudi hituuuu...

malu je gune loghat tganu ! aish,,,marah3..

Violet Blue said...

memalukan manusia jek org tuh..
bkn stakat org terengganu jek, malah sbg seorg Islam!!

cik hemo hemo said...

@nurul: memang rase nk remove die cepat cepat jep

@voilet: rase nk tamap die jep laju laju klau ajak pi minum air setan tu =,="

k h a i r i y a h said...

mak aii..pesal budak uh ? ta btol ke..adeshh,terok betul la

cik hemo hemo said...

@khairiyah:bese la, hangen datang bulan kot. wahaha