Tuesday, June 25, 2013

Lihat langit, dan senyumlah :)


"Time heals. It’s always wonderful to see how the jigsaw falls into place; I guess that’s the beauty of sabr"


Assalamualaikum. Alhamdulillah. Diberi peluang untuk terus hidup. Syukur. Fuhh, sudah tamat tahun satu. Yeah. Umur makin tua. Sedar tak sedar dah nak masuk tahun 2. Dah 20-an, boleh lagi main lari-lari. Bila fikir balik, bila lah perangai tak matang ni nak berubah. Tak ayu, kasar dan garang. Walaupun dilabelkan sebagai "budak-budak" tapi Alhamdulillah aku hidup sepanjang 20 tahun masih lagi ikut fitrah :)

Dan bersyukur dikurniakan kawan-kawan yang ohsemm yoo. 




                                                         love them 



Orang kata kawan biar beribu, musuh jangan satu. Empat tahun, inshaAllah bersama. Paling lama aku rasa. Pernah dulu, aku menangis kerana mereka. Bergaduh, adatlah berkawan. Dan paling manis yang dapat aku rasa, bila bersama mereka, tawa sedih dikongsi bersama. Makan satu pinggan, berebut makanan siapa yang paling lahap. Buat kerja gila, ponteng berjemaah. 



Loneliness does not come from having no people around you, but from being unable to communicate the things that seem important to you. True, friendship :)


Kalian sahabat terbaik, makhluk paling sempurna yang pernah semesta berikan untukku, manusia yang memberikanku kesempatan melihat. Maaf, itu katamu setiap saat, walaupun di saat tak ada perbuatan yang salah. Terima kasih, itu katamu setiap saat setelah kau berkata maaf, walaupun di saat tak ada perbuatan yang benar. AKu sanggup berkorban demi kebahagiaan kalian. Cukup ruang untuk kita bersama selama ini.


Telah disediakan nirvana untukmu nanti, pindah dari kakimu, menaungimu kelak.


Berpuitis? Ahh sudah. Biasalah, aku pencair hati orang 

Aku masih belajar. Masih belajar untuk baiki diri. Kadang ade orang sekeliling tak suka. Terlanjur kata, terlepas cakap buat mereka terguris hati. Manusia buat silap, tapi sampai bila nak biarkan diri dari terus buat silap? Maaf, aku serba kekurangan. Ya, sedikit demi sedikit aku akan berubah. 


p/s: Rindu Ramadhan!




terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali