Friday, May 4, 2012

Tiada mood untuk mengulang cerita korea kecuali makan dan tidur yang banyak. Aku lah perempuan "jahat"?



Never forget your mistakes, because they keep you humble. Always remind yourself of them, but hide them away with diamonds


aku ditegur. aku ditegur untuk up date. duh maaf jika aku terleka melayan cerita korea, biasalah aku perempuan. ya perempuan itu. 

perempuan yang sering membuat kesilapan. sudah ditegur baru sedar, baru menyesal. kesilapan yang kadangkala "menghantui" kita. jika kita bangun, tidur, makan, kesilapan itu sentiasa terngiang ngiang. ah,sukarnya kita meminta maaf.


jujurnya dan sejujurnya, aku lagi sukaaa blogger berbanding facebook mahupun pencicit. kerana? kerana blog lagi natural. satu ruang. satu ruang dimana kita sendiri yang memenuhi ruang itu. dan diruang itu terselitnya satu keihlasan dari hati. aku seorang pendiam. lebih suka jika diri aku tidak dikenali. lagipun, tak ramai kenalan aku tahu kewujudan aku di dunia blogger.

i admit, and i like it. yay yay.

cukup.

aku perempuan jahat.  seriyes. aku perempuan itu.cerita?



kisah satu:

saya lelaki. saya sayang perempuan itu. dan perempuan itu adalah awak. dulu, saya gaduh dengan dia. jadi kite orang senyap. kemuadian, saya jumpa awak. saya nak kenal awak, dan kalau boleh saya nak jadi pelindung awak. saya tahu, kalau awak ada masalah, awak selalu cerita pada saya. awak kuat. kalau boleh saya mahu jadi sekuat awak. awak, awak jangan mengharap lelaki macam saya. 

awak, saya seronok dapat kenal awak, dan saya akui awak kelakar. walaupun awak ada kekurangannya, tapi kita manusia. kita tak sempurna. saya tak nak awak menangis kerana saya. dan saya tahu itu silap saya.
sampailah awak dapat tahu cerita tu. kisah saya dengan dia. maafkan saya. but i love both of you.

kisah dua:

ya, kita pernah bergaduh. dan kita senyap. dan senyap itu tidak membawa maksud kita putus. siapa perempuan tu? tolong jangan buat saya macam ni. awak, berhentilah hubungi dia, jangan ingat dia. saya tak rela dikongsi. saya tak mahu kasih sayang awak dikongsi. 

tak mudah saya terima dia. saya perempuan. perasaan cemburu itu memang ada. saya cinta pertama awak. tak mudah saya lupakan awak. awak, lupakan dia. saya pinta.

kisah tiga:

dan akulah perempuan jahat. jahat. jahat. pada mulanya, aku langsung tak tahu kisah silam lelaki tu. dan tiap kali aku tanya, lelaki itu akan mengelak. i'm admit.a man with good attitudes as muslim. he remember me about solat. and it really hard for me to find a man like him.

ya, aku akui aku bahagia dengan dia. tapi kusangka terik sampai ke petang, rupanya salji di tengah hari. yes, he together again with her. seriyes aku cakap. kecewa. only Allah know how i feel. and from Him i told about my sadness. 

padan muko hang booo dapat result teruk, tulah sapa suruh hang pi cari pasai dengan jantan naa

gelak lah. gelak lah lagi. terima kasih.



that's the story. kan, aku perempuan jahat? disebabkan rasa serba salah lalu aku unfriend perempuan tu. untuk nampak lagi fair, aku unfriend jugak lelaki itu.

lelaki, tidak cukupkan anda dengan seorang perempuan, memang poligami itu sunnah. tapi, satu persatu la beb. bukan sekaligus terus der. satu persoalan.

seriyes aku tension. orang kata janganlah kamu lari dari masalah, selesaikan masalah itu. apa korang rasa kalau korang jadi orang ketiga. majoritilah orang ketiga ni very bad. i mean yang korang duk kacau ghomah tangga orang lain pasaipa?dan orang ketiga ini boleh diklasifikasikan sebagai mangsa keadaan. really? yelah kau tak tahu apa apa, sehinggalah the truth will come after.

what should i do? stop contact him- check.

ingat jangan lari daripada masalah. 

please, anyone. opinion and advice?

walaupun digenggam kuat, andai dia bukan milik kita ia terlepas jua.
 walaupun ditolak ketepi, andai ia untuk kita, ia mendatang jua. 
Itulah jodoh namanya.



p/s: aku single dan aku rabun. aku tak suka pakai spec jadi aku takkan pakai spec. fuwaaaa.



terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

24 comments:

senyumSOYA said...

salam dik!!! rindunya nak dgr cter adik...heheheh~ add FB akak..akak dah ad fb.. t bley story byak..^^

nak bg stu ayat ni kat adik..


:: Cinta ibarat kupu-kupu. Makin dikejar, makin ia menghindar. Tapi bila dibiarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat yang tak terduga ^^ ::

http://www.facebook.com/ini.kanakkanak

^^

Amirah Ahmad Zaki said...

saya pun lg suka blogger drpd yg lain lain. kite same ! ;)

bile kisah ni kak hemo? baru lagi eh? emm, saya rase ape yg akak buat tu betul. jgn contact diorg. saya rase ni care selesaikan masalah jugak. huhu.. takpe kak, jgn sedih :)

ingat, ada hikmah sebalik semua ni ! :)

Woofer Storm said...

mereka datang dan pergi,kita yang perit bila ditinggalkan..

#sy single dan ternyta sy juga rabun~

mirmashi94 said...

stay away. jangan amik peduli. that is the best way, do not involved any further. kalau memang jodoh, die akan datang balik. dan about the pain, the sadness. don't worry, time will heal everything. bercakap berdasarkan pengalaman. pengalaman kena dumped by beloved boyfie. lol :P

kay_are said...

aku ingat tajuk je panjang rupenye cite lagi panjang. bagus!! tapi ape kaitan tajuk ngan cite? em.. sebelum ni aku dengar pengicau, sekarang ni pencicit lak.. same je kan ape pun? =P err.. jahat ke? ntah.. aku taktau sape orang ketiga.. girl kisah dua or kisah tiga.. hmm

Anonymous said...

:)

Saya pun jahat juga. Dia kawan baik saya. Fikirkan dorang putus. Rupa2nya masih bersama. Orang selalu cakap orang ketiga sentiasa b'salah. Itu pendapat saya dulu. Bila dh alami sendiri, saya rasa tidak semua orang ketiga itu salah. Dan sehingga kini saya masih tersepit antara mereka. tamakkah saya?

:')

don't get involve any further. you'll hurt yourself even more. menangis skrg lbh baik daripada terlambat...

cik hemo hemo said...

wasalam akak. hehe. dah add, tenkiuu akak! sweet^^

cik hemo hemo said...

@miss s: baru lah jugak. nak buat macam mane. it's fate. but ade hikmah semua tu. jadikan diri kite lebih baik :)

cik hemo hemo said...

@woofer,: ye perit kita nak telan. tapi . .. :)

cik hemo hemo said...

@mirmashi: that right. nice advice dear. tenkiuu :DDD

cik hemo hemo said...

@kr: eh kamu kekeliruan eh? em rumit bukan? --"

cik hemo hemo said...

@anon: betol, kadang kadang kita rasa tak adil tapi pasti ade hikmah semua tu. mungkin ada adam yg lagi baik buat kita. cuma masa belum muncul lagi. insyaAllah ketemu jua nanti. amin~

Woofer Storm said...

nampak blog ni masih belum terupdate..takpe,kayuh pelan2 dan selamat malam..

adan said...

tiada siapa pun ingin jadi orang ketiga dalam satu hubungan tu.. tp perasaan cinta itu wujud tidak mengenal seseorang tu pihak ketiga ke..keempat ke..kesepoloh sekalipun..sori sy taktau sy komen apa ni.. =="

cha'e said...

aku memang fail bab2 cinta cintun ni. tapi apa pun. . mengundur diri dalam kes kau ni memang bagus. aku tabik spring dekat kau. :)

miss senyum said...

my dear Allah sudah tetapkan jodoh kita, ajal kita sejak dr perut ibu lagi. soal jodoh sebanyak mana halangan pun kalau dia orangnya yg Allah dah berikan pada kita, dia tetap akan bersama kita. sabar k, I also have problems like u. yakin Allah itu segala2nya dan teruskan berdoa yg terbaik utk diri kita dunia akhirat :)

Liyaa Mf said...

Walaupun digenggam kuat, andai dia bukan milik kita ia terlepas jua. Walaupun ditolak ketepi, andai ia untuk kita, ia mendatang jua.

Rasanya statement ni dah bagi jawapan tepat kut. Hehe.

Lysa said...

I've been in this situation.Sumpah sakit gila Ya Allah tapi bila dah berjaya lupakan dia, rasa tenang sangat. Kalau ada jodoh,mesti dia datang balik :)

cik hemo hemo said...

@woofer: :P yelahh sangat malas

cik hemo hemo said...

@adan: baiklaah saye paham. haha. cinta itu satu perasaan. tak dinafikan. :)

cik hemo hemo said...

@cha'e: tenkiuu :D

cik hemo hemo said...

@liyaa: haha betol2

cik hemo hemo said...

@miss senyum: yesss that right. hee. thank 4 the advice. suke senyum. :D

cik hemo hemo said...

@lisa: haih. betol betol, tak semua yg kita nak milik kita. takdir Dia.