Friday, April 27, 2012

semakin hari semakin tua cuma han mampu mengeluh dan tersenyum bila dot dot dan dot



"Life isn't about nothing about finding yourself. Life is about creating yourself"


satu perjalanan sudah 'tamat', dan masih diteruskan lagi dengan perjalanan yang masih jauh. ya, ilmu Dia yang ditimba, dan keredhaan Dia yang kita cari.

Apa yang penting "preparation" kita untuk hari penentuan. janji Dia dengan kita.
macam macam jenis dan ragam manusia bumi yang aku jumpa. and the bond between us are strong. it reaaly hard to forget, and till know, i want to know abot them more. duh, i really miss them, the true friends. bak orang kata, kalau ada jodoh, bertemulah kalian kembali. insyaAllah.



exam, exam and exam. when i'm thinking about it. all i wan't to right now is cry and scream and let it out because it's killing me inside uollz.

ada yang bace last minit boleh ingat semua. tapi aku tak boleh! beribu beriban kena ingat. asyik ulang benda yang sama still tak hengat. err simple mistake pon kadang  kadang terbuat. yeah term "ter" yang disalah ertikan.

tapi,

Allah lihat pada hasilnya atas apa yang kita lakukan. tapi Allah lihat atas usaha yang kita lakukan ^^



same when we're study

kita sama sama studi bagai nak rak. tidur lewat hentah kemana. study with cup(s) of nescafe, haluus. nota berduyun duyun mau dibaca. Tension. Bila keluar dari exam hall "Arghhh!! Tension gila bab tak dapat jawab soalan tadi!! Failed la aku macam ni". Tup tup bila result keluar, biasa je.


Tapi ada juga golongan yang tidur dalam kelas. Hu ha. Tak datang kelas. Main facebook 24/7/365. Datang kelas ikut suka hati. Last minute study. Tension. Bila keluar dari exam hall "Arghhh!! Tension gila bab tak dapat jawab soalan tadi!! Failed la aku macam ni". Tup tup bila result keluar, excellent with flying colors.


ya, mereka golongan yang hebat. bertemu dengan mereka yang menggila tapi hebat. thums up guys. 





mereka gila dan geliga

orang kata hidup memang penuh kejutan. itu bergantung pada diri kita untuk menangani 'kejutan' tu. apa yang ingin aku sampaikan, rezeki kita Allah yang tentukan, rezaki berada dimana mana. kita cuma ikhtiar, usaha dan berdoa. insyaAllah semua akan berjalan dengan lancar. 

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak ampunkan kami dan merahmati kami, nescaya jadilah kami dari kalangan orang-orang yang rugi". [Al-A'raf:23]


May Allah make us grateful and thankful for His blessings…
and allow us to worship HIM as HE deserves to be worshiped.



p/s: i didn't change, you just never knew me. and  you didn't know how tired i'm. :(



terima kasih sudi bace , kalau rajin komen sekali

8 comments:

kay_are said...

memang pernah ade member yang studi rilek2 je.. tapi result memang kaler terbang nye.. tapi tak kesah r.. rezeki masing2 kan.. dah free tu.. rerajin update !

Woofer Storm said...

perjalanan luas didepan,bnyak liku2 yang perlu dilalui sebelum sampai kepenamat,,doakan anda berjaya dunia akhirat..amin3

#salam kenal,datang dari blog bro kay are ensem kat atas ni^^

Woofer Storm said...

update cepat^^

adan said...

awak..sila update lagiiiii... lama betul menghilangggg...

cik hemo hemo said...

@kr: betol. untungla org mcm tu, dan rezeki tetap rezeki.

cik hemo hemo said...

@woofer: heheheh. yup. tenkiuuu so much. u too~

cik hemo hemo said...

@woofer: already done. ^^

cik hemo hemo said...

@adan: hahah. insyaAllah kalau rajin. :)